china-mei-juni-2017.reismee.nl

donderdag Temple of heaven plus..

Donderdag …mei…ik weet de datum niet…tijdsbesef een beetje kwijt…me bruja…

Vandaag was eigenlijk een “vrije” dag…maaaaaaar je bent tot in Beijing, alles wat mogelijk en interessant lijkt doen!……ja toch.….slapen en rusten kan thuis toch?

Dus…onze supertourleider …Ed heeft op speciaal verzoek het weer prima georganiseerd dat ieder die mee wilde, met een tocht via de subway van Beijing..de Temple of Heavenkon bezoeken. Trouwens allen die een FBaccount hebben, kunnen via Hennah Draaibaar haar FBwall dmv korte filmpjes ook enkele indrukken meekrijgen van ons China-avontuur…Dus tjekken jullie Hennah haar FBpage.

De temple of heaven is een complex van “heilige” gebouwen in 1420 opgezet door en voor de keizers in China in een immense, prachtige tuin… eigenlijk een park met een uitstraling van serene rust…Sacrifice and prosperity vormden de rode draad bij de achtergrond en bij de uitleg over het complex.

Mijn vriending Judith heeft me vandaag grappenderwijs voor cultuurbarbaar uitgemaakt, omdat ik na 2 uren het bezichtigen van onderdelen van het immense tempelcomplex en het aanhoren van overigens interessante cultuurhistorische verhalen , een beetje fuga was…van gebouwen etc…..hahahaha…

Maar onze Chinacrew is echt een super team…. We voelen elkaar aan en alles loopt smooth…

We eten lekker en vaaaaak…

Oke alle grappen op een stok..we hebben de afgelopen dagen heel veel gelopen, veel trappen geklommen….en als er een roltrap is…wat zijn we dan blij…

Na het bezoek aan de temple of Heaven een hapje gegeten o.a. …boulanger, oker en sopropo op z’n Chinees….

S’ middags ging een deel van de crew naar de silkmarket, een ander deel maakte nu met een guide een 2e Hutongtour en daarna was het tijd voor een rit in de riksha…. (foto’s)

Oke dear ones…

We zijn nu m.b.t. de verhalen helemaal bij en tamara de foto’s van donderdag.

Oja…morgen vrijdag is onze laatste volle dag in de miljoenenstad Beijing….22 miljoen mensen, 7 miljoen auto’s en het verkeer….mijn hemel…getoeter…gespuug uit vele auto’s (projectielspugen) en ze rijden hier als….enfin…vul maar zelf in..

Toch een stad die alleszins de moeite waard is te bezoeken…

Oja… een nieuwtje.. vanaf woensdag jl. heeft practisch elk Chinacrewlid een Chinese simkaart in de telefoon, waardoor we elkaar altijd kunnen bereiken en un ne las makandra…

Love you all,

Een dankbare blogger

Tot gauw

Reacties

Reacties

yvonne jong

Dank voor je blog Karin. Ik geniet mee met jullie. Groetjes aan de rest van de China crew.

Karin

Doe ik zeker Yvonne...brasa uit Beijing.

Ricardo

Kaatje, doe Edje Ho en Ivy ajb onze groeten evenals de rest van jullie crew en wijs Edje ajb op die matjokset die ik op je fb-wall heb geplaatst. Hier gisteren toevallig gestoomde Chinese boulanger gegeten met varkensgehakt. Heerlijk. Enjoy eunuch, lets be carefull out there.

kitty

Ik dacht die Chinezen het spugen met tranga hadden afgeleerd. Toen met de olympische spelen. Ze kregen een boete bij spugen en ze moesten Engels leren. Ha ha ha a monie verdien kba dus terug de oude vieze gewoonte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!